onsdag 19. oktober 2011

Refleksjonsnotat

Nå har vi jobbet en liten periode med spansk poesi. Jeg har lært mange nye ord knyttet til temaet. Særlig har jeg lærd ord man bruker i diktanalyse (adjektiv, forfatter, språklige bilder osv.). Jeg har prøvd å anvende så mange som mulig av disse ordene i tekster jeg har skrevet, særlig prøven vi hadde, hvor vi skulle analysere et dikt.
Det har vært gøy og lærerikt og møte en annen kultur gjennom dens poesi. Jeg har skjønt at spansk poesi ofte handler om kjærlighet og dramatikk og er veldig sensuelle og fulle av følelser. Forfatterne bruker mange metaforer og blander ofte inn noe seksuelt også. Men dette blir skildret med følelser - ikke vulgær sex.

Jeg har fått et større ordforråd nå en før, og lært mer avanserte ord. Det var også gøy å analysere et dikt, da følte jeg at vi gjorde noe litt vanskeligere enn før, men at vi mestret det. Jeg har lært nye ord og begreper og føler jeg har utviklet språkforrådet mitt. Jeg har også fått øvd meg på å skjønne dikt  bedre. At det forfatteren egentlig prøver å si, ligger mellom linjene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar